Joko olen todella sairas tai lähiöelämä on vain minua varten, koska minulla ei ole ollut 11 päivää mitään kerrottavaa. Tosin 11 päivään ei ole aurinko paistanut ja puutarhaa ei ole tullut käytettyä (lue: ei ole tullut tavattua naapureita) ja toisaalta olen ollut sairauslomalla (lue: elän eri rytmissä kuin naapurit).

 

Alan kallistua siihen suuntaan, että olen ollut todella sairas, koska vain ruoka, uni ja rauha ovat viime aikoina kiinnostaneet. Olen jopa peruuttanut mielenkiintoisia asiakas- ja kesäjuhlia – minä, joka verkostoidun mielellään. Tämä diagnoosi on pakko olla oikea! Jos kyse on jostain muusta, niin minusta on alle kuukaudessa tullut lähiö-Irmeli ja kotini on linnani!

 

Sairastelun lomassa hain kyllä lähiöpainetta hellittääkseni 100 eurolla kesäkukkia. Tosin vasta huomenna laitan kukat oikeille paikoille, kunhan puutarhasuunnittelijani on sanonut sanansa. Tarvitseehan jokaisella sinkkunaisella olla marketat oikeissa paikoissa. Odottaa minulla varastossa myös pari siemenperunaa ja muutama salaatinsiemen – onhan minulla puoli metrinen palsta vihanneksillekin. Ehkä tässä on toivottava melko sateista kesää, jotta kukkaloisto säilyy tai toisaalta sillä naapurille annetulla gini-pullolla saan varmasti hoidettua niiden kastetun, samalla kun minä nautin festaritunnelmasta muualla Suomea.

 

Kävin muuten eilen pikkukävelyllä lähistöllä. Tsekkasin tulevan puolisoni ”David Hasselhoffin” vanhan asunnon ja nykyisen veneen – ihan hyvä vaikutelma tuli kokonaisuudesta. Nyt pitäisi vielä tavata hänet.